w

Sunday 15 January 2012

LDR

ermmm..ptg td dok lepak2 kat fb ada trbca status makhluk ALLAH ni tentang LDR..aka long distance relationship ataupn cinta jarak jauh...jauh ker?hehe..so,aku pn tringin la nk cecite ngn korang pasal cinta jarak jauh nie....hehehe...
rindu itu sesuatu yang indah...tak mampu di pegang .. tak mampu di lihat ..tapi bila rindu itu datang bagaikan menikam2 di hati untuk di lepaskan..

ok first siapa yang bercinta jarak jauh?angkat tangan diri sendiri...haha yes jauh lah jugak percintaan aku ngn si dia..hehe..jauh ker?.ok..aku tnya korang..bez ke hubungan jarak jauh ni ? bg aku ada kebaikan dan keburukan jugak kalau bercinta jarak jauh... kebaikan nya xkerap sangat berjumpa so itu tak menimbulkan fitnah ..hehe..dan yang penting dosa tu boleh di kurangkan..keburukannya pulak sebenarnya depends pada diri sendiri kalau tak percaya itu lah keburukan..ermmm tapi bila kerinduan sayu je hati kn..hehe..trrmenung di tepi tingkap dan apbla hjn mmbsahi bumi memikirkan dirinya..adakah diri ini pun dirindui hehe...tp yg pasti kebahagiaan tu akan dtg jua .hehehe.so macam mana nak kekalkan hubungan yang jauh tu..
mestila percaya pada pasangan ..kalau dah cinta cakap apa pun semua betul kan... tp jgn bnda x mnsabah pn kta prcya jgk kn..so..kalau nak hubungan tu kekal percaya lah pada pasangan kita ..sama2 percaya .. insyaAllah akan berpanjangan..dan percaya lah dia menyayangi kita walaupun berjuta2 kilometer sekalipun..letakkan di dalam hati ..
dan perhubungan tu akan kuat jika ada tunjang kesetiaan.tak kira dekat or jauh setia tu mmg penting..tapi kalau dekat kita boleh nampak..jauh ? kita takkan nmpak apa yg dia buat melainkan kita ada kuasa ..
errmmm mesti kdg2 korang rasa sunyi kan? tapi jangan lah mencurangi dia kerana sunyi..andainya kita buat macam tu letakkan diri kita di tempat dia..mesti terluka kan? pegang lah kesetiaan yang di beri..
serta berjumpalah walaupun seketika..mentang2 jarak jauh takkan tak pernah jumpa kot ..yang tu sunyi lah... ada masa jumpa lah kalau cuti panjang or apa pun.. nanti kan tak tertahan rindu di hati ... kalau tak pernah jumpa hubungan tu pasti boring kan...
yg paling pnting tanya khabar..hehe..tp bg aku smua pnting..apa khabar ..dah makan belum ? hehe tanya khabar mmg wajib ! sekarang kan dah moden .. boleh meseg boleh col kannn..sekurang2nya lepas gak rindu tu..jgn miss untuk bertnya khabar sbb itu penting sgt2 !
hehehehehe....kesimpulannya..jangan jadikan jarak sebagai pemusnah cinta korang...andainya jodoh kita dah di jarakkan dengan jarak yang jauh..terima dengan hati terbuka..kita pun xmampu nak menolak kalau dah suratan macam tu.. jarak ni tak kira dekat or jauh.. kecurangan tu pasti berlaku... hehehe so jgn jadikan alasan jarak tu sbgai pemusnah hubungan kita..



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...