w

Tuesday 12 November 2013

Rindu Omak

Sekadar perkongsian...yang nie aku CNP dari FB...ketika kita stress dan yang penting time nie aku rindu omak..hehe..rindu my mum okeh..huhuhu

Ketika kita mengeluh: 
“eeeiii, aku penat sangat..."
ALLAH menjawab : 
“ Dan KAMI jadikan tidurmu untuk istirehat " (An-Naba : 9)

Ketika kita mengeluh :
“Beratnya dugaan ni, tak sanggup rasanya aku..."
ALLAH menjawab :
“ AKU tidak membebani seseorang, melainkan sesuai kesanggupan” (Al-Baqarah: 286)

Ketika kita mengeluh :
“Serabutnyaa..."
ALLAH menjawab :
“ Hanya dengan mengingatku hati akan menjadi tenang ” (Ar-Rad : 28)

Ketika kita mengeluh :
“Apa yang aku buat ni semua sia-sia..."
ALLAH menjawab :
” Siapa yang mengerjakan kebaikan sebesar biji dzarah sekalipun, niscaya ia akan melihat balasannya ” (Al-Zalzalah : 7)

Ketika kita mengeluh :
“ takdak sorang pun yang nak tolong aku..."
ALLAH menjawab:
“ Berdoalah (mintalah) kepadaKU, niscaya Aku kabulkan untukmu ” (Ghafir : 60)

Ketika kita mengeluh :
“ Aku sedihh sangat...”
ALLAH menjawab :
“ La Tahzan, Innallaha Ma’ana. Janganlah kamu berduka cita, sesungguhnya Allah beserta kita " (At-Taubah : 40)


*Bez nye dok umah kan...huahuahua...nie gambar smsa jln2 umah nenek aku di Kuala Krai time midterm break...





Oke sekian saja dari Cik Nadia yang rindukan emaknya..sobs3....selamat berpuasa 9 Muharam untuk esok....

Yang penting poster aku sudah hampir ciap...hehehehehee....sepetang asyik dok ngadap benda nie jer...


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...