w

Monday 5 November 2012

wink-wink***

salam uolllll...heheh..take 5 jap.....
letih otak dh pikir nak ciap kn asgmnt ni..adoiiii..sudah kebuntuan idea..nak mgdonlod jurnal pn line tenet yg slow tramat..ish3....byk btul alsnnyer..heheh..so, msa dok pikirkn idea yg dtg, tba2 lak tringt msa kat umh ai 2....hehehe..nk tau apa...


udang masak kunyit

malam nie aku nak kongsikan resipi udang masak kunyit k..my feverettttttt...hehehe

bahan-bahan :
1. 500 gram udang
2. 1 inc kunyit
3. 1 inc halia
4. 1 btg serai
5. 3 ulas bawang putih
6. 2 ulas bawang merah
7. garam dan perasa
8. bawang besar ( mayang )
9. 2 biji cili segar ( dihiris )
10. 1 sudu cili boh
11. 1 cawan air

cara-cara
1. tumbuk bwg mrah, bwng putih, halia dan kunyi
2. tumis semua bahan yg d tumbuk dan cili boh
3. masukkan sedikit air kmudian gaul skjap..kmudian msukkan garam dan serbuk perasa.
4. slpas bbrapa minit msukkan bwng bsr dan cili segar yg tlah dihiris, gaul skjap dan sedia utk dimakan....

akibat resipi ni la..my mum pot pet pot pet..........hehehehe...haaaaa..nak tau knpa...?sbb ma aku ckp bnda sng pn siap tgk rsipi lg...rsipi ni aku cari kat pakcik google sblm blik hari raya korban ari 2...
my mum ciap bli udg dh nk tnggu aku msk...hehehe..last2 aku xmsk pn..xjd..kekeke..my mum ckp nk tnggu aku msk udg ni bkn men lma..last2 my sister yg mskkn..hehehe..my mum ciap psn len kli jgn dok cri rsipi lg..bkn nyer nk msk pn..kak aku awl2 lg dok gelakkn aku..aku tak kesah pn org glakkn aku..tp dlm hti bkn men lg nak mrh...papepn pn... PRACTICE MAKE PERFECT...hehehe, bku rsipi yg aku bli 2 pn..dok trperap dlm almari..utk djdkan koleksi....hehehe...

Ok,begitulah al-kisahnya..hehe..stop dlu..smbung blik wat asgmnttt..hehehehe....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...