w

Thursday 9 May 2013

Welcome To Old School

Assalamualaikum..
Hai...
Apa khabar awak awak dan awak semua....
Long time not tulis tulis kat cnie... hehehe
kih kih kih...bahasa rojak lak...

oke....stret to de point...

PRU PRU PRU PRU PRU....oke musim PRU sudah lepas..so, keputusan pun dah tau.. kalah menang adat pertandingan oek..Tahniah buat yang menang..kih3...

050513...PRU yang ke 13...so,first time aku mengundi..hehehehe..memang meriah..lebih meriah dari hari raya...hehehehe



hahahahahaa...nie lak tempat aku mengundi...my old skol..hehe..Sek Keb Ketereh
bagi yang berlainan politik nanti setiap 5 tahun suami isteri akan bergaduh..hehehe
bagi yang sama politik..sama2 berkempen..hehehehe


kawasan mengundi...

my mum...






kawasan sekolah...oke..sebut je SKK..teringat zaman aku belajar kat cnie pada tahun 1998 hingga 2002..
lame dah tak jejak kaki kat cnie..last masa darjah 6 dulu..hehehe..11 tahun dah tak jejak kaki kat cnie..mujur la tempat mengundi aku kat cnie...blh la tengok2 sekolah lama...banyak dah yang berubah...
jejak je kaki kat cnie...terimbau kenangan dulu-dulu..
teringat masa pegi skolah naik basikal,basikal hilang balik umah terus nangis..
masa tu darjah 5..aku,mastika,mirah,ina,firdaus,ayzam,..letak basikal kat luar skolah..balik balik basikal aku xde..terus nangis...sampai umah kena lak marah..adoi...nangis tak berlagu..hehehe..
tapi yang bez nyer..pegi skolah keesokannya..basikal aku ada kat dalam semak..hehehe..
dan yang tak bez,,abah aku tak jadi beli basikal baru untuk aku...hehehe

 kat cnie tapak perhimpunan yang baru..time aku dulu bukan kat cnie


 ni ha..tapak perhimpunan aku..dan yang macam pondok tu..pondok bacaan..setiap hari ahad kena panggil nama cite balik buku yang kita baca...so,terpaksa la curi2 ambik buku kat cnie..hehehe

bangunan papan tu still ada lagi..kelas aku masa darjah 6...buruk dah bangunan tu..tapi ada lagi,mujur tak runtuh jer...dulu dengar2 cite,,tempat nie berhantu..hehehe..ingat lagi masa kelas malam UPSR..ada budak histeria..nampak something kat cnie...

 yang nie madrasah..dulu aku sekolah petang..darjah 3,4,5,dan 6...so,tiap2 waktu asar kena solat..apalagi..ada yang ciluk taknak solat..hahahaa..zaman budak2....


yang nie tempat aku mengundi..saluran 3...time zaman aku dulu,nie bangunan bilik guru..tapi sekarang sudah jadi bilik darjah..


 di padang nie la tempat aku bermain..ingat lagi zaman sukan tahunan..tiap2 tahun aku masuk pertandingan umah sukan..dan tiap2 tahun aku menang..hehehe..dulu aku umah sukan Biru..aku suka sangat masuk pertandingan lompat pagar,lompat jauh, dan larian bermeter..hehehe..dan hadiahnya bakul pakaian yang besar punya..hehe..bez..tiap2 tahun dapat hadiah...

 dilorong nie la...aku nak nangis tapi tak nangis...ingat lagi..masa tu darjah 4..hehehe..kami semua berlari2 dari tingkat 4 untuk ke surau solat asar...masa syok dok lari..ada budak laki jahat..hehe..tapi sekarang budak tu dah jadi bapak budak dah...datang usik aku...aku pun marah la..ciap aku ugut nak gtau bapak aku lagi..terus dia tak kacau..hehehe..sesape yang berani kacau aku,,aku gtau je nak report kat abah..terus diaorang mitak maaf..hahahaha..lawak pun ada...

 dewan peperiksaan


kawasan kantin yang tak pernah berubah...ingat lagi zaman dulu...bihun sup 50sen..air sirap 20sen..hehehe...

 bangunan makmal komputer yang baru..dulu tak ada lagi..masa zaman aku dulu..kawasan nie kawasan lapang yang bertar..ingat lagi dulu..aku ngn kawan kawan main lompat getah atas tar nie...aku nak lompat tapi tak kesampaian so,aku pun jatuh tersungkur atas tar nie..wawawawa..terus nangis sakit kot..hehehe..padan muka kan..orang lain main atas padang tapi aku n kawan2 main atas tar..
cikgu yang nsem dan cikgu yang manis pun terus bawak aku pegi klinik..hehe..terpaksa la berjahit kat bawah dagu 3 jahitan..huhuhu..sakit teramat..tapi time jahit tu tak nagis pun..kuar jer bilik doktor terus....waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...sampai jer kat umah..ma yang tersayang lak marah aku..tapi abah tersayang pujuk jer anaknya yang kena marah dengan ma tersayang..hehehe..dah kena marah aku pun merajuk tak makan nasi..padahal..mulut tak boleh bukak dah dagu sakit..hehe..aku bagi alasan aku merajuk..kih3...ma pun terus pujuk suh makan..so,aku pun makan la ckit..hehehe..ingat lagi waktu tu..ma aku marah,aku terus nangis..ma aku marah jer nangis,marah jer nangis..mujur la..dh besar2 sekarang jarang dah nangis..heheheeheee

aku darjah 6..kehkehkeh...peace dari kecik sampai sekarang..hehehe

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...